XCIX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta w Warszawie

AKCJA INTEGRACJA

czyli wycieczka na Warmię klas Ib I If2.

22 maja 2023r. dwie klasy pierwsze wyruszyły, zamiast na lekcje, na zieloną szkołę. Głównym
organizatorem wyprawy był Pan Profesor Alfred Kopeć, wychowawca Ib, którego wspierała Pani Profesor
Ewa Kotara-Szopa, wychowawczyni klasy If2. Nauczycielami opiekunami byli również Pani Beata
Gościńska i Pan Marek Sudziński. Wszyscy punktualnie dotarli do szkoły i o 9.00 rano, po krótkiej
odprawie porządkowej, autokar odjechał w stronę Warmii.
Pierwszym punktem wycieczki była Nidzica. Zwiedziliśmy z przewodnikiem zamek krzyżacki,
uczestnicząc w ciekawej lekcji historii nie tylko zakonu, ale dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o burzliwych dziejach Polski. Nawet znużeni podróżą i niezbyt zainteresowani historią uczniowie z wypiekami na twarzy słuchali o okrucieństwach, do jakich zdolny jest człowiek. Na własne oczy mogliśmy
też zobaczyć narzędzia do zadawania tortur.
Z Nidzicy pojechaliśmy już prosto do hotelu Manor, usytuowanego nad malowniczym jeziorem
Żbik, na obrzeżach Olsztyna. Po zakwaterowaniu i pysznym obiedzie rozpoczęliśmy pierwsze zajęcia
integracyjne. Strzelanie z łuku i wiatrówki, a potem podchody z zadaniami, które wymyślali sami
uczniowie, dostarczyły nam sporo wrażeń. Musieliśmy tańczyć, śpiewać, biegać, rozpoznawać rośliny, ale przede wszystkim tropić, czyli czytać znaki pozostawione nam przez kolegów. Dotlenieni na świeżym
powietrzu, z apetytem zjedliśmy kolację i dzień zakończyliśmy dyskoteką. Ponieważ w hotelu mogliśmy
korzystać z basenu, część uczniów zamiast tańczyć, wolała pływać.
Dzień drugi zdominował park linowy. Tu, podzieleni na trzy grupy, oddaliśmy się w ręce naszych
instruktorów, którzy zorganizowali dla nas szereg atrakcyjnych zajęć. Były wśród nich walki sumo, gra
zręcznościowa Goliat, przemieszczanie się dmuchanymi rurami, przejażdżki segwayami, strzelanie, ale przede wszystkim wędrówki na wysokościach i zjazdy tyrolskie. Te kilka godzin na świeżym powietrzu
minęły bardzo szybko. A po obiedzie odbyła się wycieczka do planetarium i interesująca filmowa lekcja
biologii i geografii. Powrót do hotelu oznaczał dalsze zajęcia integracyjne. Tym razem, korzystając z hotelowej infrastruktury, znaleźliśmy się w "Strefie Relaksu" , czyli czekała na nas sala bilardowa, stoły
do tenisa stołowego, kręgielnia oraz sala gier z cymbergajem i piłkarzykami, basen, jacuzzi, sala fitness.
Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Panowie z klasy Ib najpierw zdecydowali się na mecz piłki nożnej, a panie z If2 na mecz siatkówki. Dzień upłynął bardzo aktywnie.
Trzeciego dnia postanowiliśmy zwiedzić Olsztyn. Przechadzka olsztyńskim szlakiem, czyli m.in. wzdłuż jeziora Ukiel była okazją do przyjrzenia się wszystkim ciekawszym olsztyńskim zakątkom.
Zobaczyliśmy, m.in. zamek, amfiteatr, ławeczkę Kopernika, Bazylikę Archikatedralną św. Jakuba, Pocztę
Główną, Wysoką Bramę. Z Olsztyna wyruszyliśmy już prosto do Warszawy.

Te trzy dni upłynęły jak jeden długi słoneczny weekend od szkoły i obowiązków. Wcale nie oznacza
to, że był to czas tylko rekreacji. Nauczyliśmy się wiele, a przede wszystkim poznaliśmy bliżej koleżanki i kolegów oraz naszych nauczycieli, którzy z nami tańczyli, strzelali, pływali. Wszystkim dobrze robi
oderwanie się od szkolnej rutyny. Wyjazd zaliczamy do bardzo udanych.