XCIX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta
ul. Fundamentowa 38/42
04-036 Warszawa
sekretariat@herbert99lo.edu.pl
telefon: 226719927
fax: 226719927
Grupa 5 uczniów z klasy 3F1: Michał Roszkowski, Antoni Kołodziejczyk, Igor Łachmański, Arkadiusz Durka, Piotr Bytniewski od października do maja roku szkolnego 2024/2025 pod opieką Pani Natalii Rostkowskiej realizowała międzynarodowy projekt eTwinning pt. Digital Eco-Warriors: Technology for a Sustainable Future. Założycielem projektu była szkoła z Turcji - Çiğli Fen Lisesi. Wykonawcami projektu oprócz naszego Liceum były szkoły z:
Głównym celem projektu było zwiększenie świadomości ekologicznej wśród uczniów połączonej z kompetencjami cyfrowymi, poszerzenie umiejętności językowych w języku angielskim.
W pierwszym etapie projektu każda szkoła musiała wybrać konkretny problem środowiskowy lub zanieczyszczenie. Uczniowie naszej szkoły do projektu wybrali zanieczyszczenia powietrza. Przygotowali plakat, w którym wskazali skutki zanieczyszczenia powietrza. Następnie prezentację, w której wskazali przyczyny zanieczyszczenia powietrza w Warszawie oraz pomysły, co możemy zrobić, aby je zminimalizować.
Według planu projektu opracowanego przez założycieli – szkołę z Turcji, byliśmy odpowiedzialni za organizację i przeprowadzenie konkursu fotograficznego pt. Problemy środowiskowe w naszym otoczeniu wśród wszystkich uczniów zaangażowanych w projekcie. W tym celu przygotowaliśmy plakat promujący konkurs. Następnie stworzyliśmy stronę w programie Padlet z nazwami wszystkich szkół uczestniczących w projekcie, aby można było zamieszczać swoje zdjęcie. Gdy wszystkie zdjęcia zostały zgromadzone, stworzyliśmy ankietę, w której można było głosować na wybrane zdjęcie. Po zakończonym głosowaniu opracowaliśmy wyniki konkursu w formie wykresu kołowego. Zwyciężyła szkoła z Portugalii. My natomiast uplasowaliśmy się na drugim miejscu.
Finalnym produktem projektu było stworzenie aplikacji, która koncertuje się na edukacji użytkowników w temacie siedmiu rodzajów plastiku i promowaniu praktyk recyklingu. Za to zadanie odpowiedzialne były szkoły z Turcji i Litwy. W tym celu przydzieliły każdej szkole dany rodzaj plastiku, aby wykonać wizualizację rzeczy, przedmiotów, które są z niego wykonane. Naszej szkole przydzielony został polichlorek winylu. W celu wizualizacji przedmiotów wykorzystaliśmy sztuczną inteligencję - program Adobe Firefly.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć podsumowujących pracę uczniów.