XCIX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta w Warszawie

Projekt eTwinning pt. Digital Eco-Warriors: Technology for a Sustainable Future

Grupa 5 uczniów z klasy 3F1: Michał Roszkowski, Antoni Kołodziejczyk, Igor Łachmański, Arkadiusz Durka, Piotr Bytniewski od października do maja roku szkolnego 2024/2025 pod opieką Pani Natalii Rostkowskiej realizowała międzynarodowy projekt eTwinning pt. Digital Eco-Warriors: Technology for a Sustainable Future. Założycielem projektu była  szkoła z Turcji - Çiğli Fen Lisesi. Wykonawcami projektu oprócz naszego Liceum były szkoły z: 

  • Litwy - VIMS - INTERNATIONAL MERIDIAN SCHOOL, 
  • Węgier - Budapest XVI. Kerületi Táncsics Mihály Általános Iskola és Gimnázium, 
  • Gruzji - LEPL Chokhatauri Municipality Village Kvabgha public school, 
  • Turcji - ÇİĞLİ SEZAİ KARAKOÇ ANADOLU LİSESİ, 
  • Portugalii - Agrupamento de Escolas de Mondim de Basto, 
  • Włoch - IIS G. Ferro di Alcamo.
       

Głównym celem projektu było zwiększenie świadomości ekologicznej wśród uczniów połączonej z kompetencjami cyfrowymi, poszerzenie umiejętności językowych w języku angielskim. 
W pierwszym etapie projektu każda szkoła musiała wybrać konkretny problem środowiskowy lub zanieczyszczenie. Uczniowie naszej szkoły do projektu wybrali zanieczyszczenia powietrza.  Przygotowali plakat, w którym wskazali skutki zanieczyszczenia powietrza. Następnie prezentację, w której wskazali przyczyny zanieczyszczenia powietrza w Warszawie oraz pomysły, co możemy zrobić, aby je zminimalizować. 

Według planu projektu opracowanego przez założycieli – szkołę z Turcji, byliśmy odpowiedzialni za organizację i przeprowadzenie konkursu fotograficznego pt. Problemy środowiskowe w naszym otoczeniu wśród wszystkich uczniów zaangażowanych w projekcie. W tym celu przygotowaliśmy plakat promujący konkurs. Następnie stworzyliśmy stronę w programie Padlet z nazwami wszystkich szkół uczestniczących w projekcie, aby można było zamieszczać swoje zdjęcie. Gdy wszystkie zdjęcia zostały zgromadzone, stworzyliśmy ankietę, w której można było głosować na wybrane zdjęcie. Po zakończonym głosowaniu opracowaliśmy wyniki konkursu w formie wykresu kołowego. Zwyciężyła szkoła z Portugalii. My natomiast uplasowaliśmy się na drugim miejscu. 

Finalnym produktem projektu było stworzenie aplikacji, która koncertuje się na edukacji użytkowników w temacie siedmiu rodzajów plastiku i promowaniu praktyk recyklingu. Za to zadanie odpowiedzialne były szkoły z Turcji i Litwy. W tym celu przydzieliły każdej szkole dany rodzaj plastiku, aby wykonać wizualizację rzeczy, przedmiotów, które są z niego wykonane. Naszej szkole przydzielony został polichlorek winylu. W celu wizualizacji przedmiotów wykorzystaliśmy sztuczną inteligencję - program Adobe Firefly. 

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć podsumowujących pracę uczniów.