XCIX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta
ul. Fundamentowa 38/42
04-036 Warszawa
sekretariat@herbert99lo.edu.pl
telefon: 226719927
fax: 226719927
ZASADY REKRUTACJI DO KLAS PIERWSZYCH
XCIX Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta
na rok szkolny 2022/2023
§ 1
PODSTAWA PRAWNA
§ 2
WYMAGANE DOKUMENTY
Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.
a) zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych lub tytułu laureata konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim,
b) zaświadczenie o preferencjach w przypadku równorzędnych wyników na etapach postępowania rekrutacyjnego:
- opinię wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym publiczną poradnię specjalistyczną, w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej,
- oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
- orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności,
- prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
- oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,
- oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- Kwestionariusz Kandydata oraz oświadczenie potwierdzenia woli nauki w XCIX LO (druki szkolne),
- życzenie uczęszczania na religię/etykę lub religię i etykę (druk szkolny),
- 2 fotografie podpisane imieniem i nazwiskiem,
- kartę zdrowia.
§ 3
KOMISJA REKRUTACYJNA
1. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klasy pierwszej dyrektor szkoły powołuje Komisję Rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego, określa regulamin komisji i określa zadania członków.
2. Komisja Rekrutacyjna:
- podaje informację o warunkach rekrutacji,
- przeprowadza postępowanie rekrutacyjne oraz postępowanie uzupełniające zgodnie z kryteriami określonymi w Zasadach Rekrutacji,
- ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia oraz kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia,
- ogłasza listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły,
- podaje informację o wolnych miejscach w szkole,
- sporządza protokół postępowania rekrutacyjnego po każdym etapie rekrutacji.
3. Wszelkie decyzje związane z rekrutacją podejmuje Komisja Rekrutacyjna.
§ 4
OFERTA ODDZIAŁÓW KLAS PIERWSZYCH NA ROK SZKOLNY 2022/2023
1A z rozszerzonym programem nauk humanistycznych z programem wiedzy o filmie i teatrze |
Języki obce |
punkty za oceny z przedmiotów: |
|
drugi język obcy do wyboru (nauczany w grupach międzyklasowych):
|
|
1B z rozszerzonym programem nauk ścisłych |
Języki obce |
punkty za oceny z przedmiotów: |
|
drugi język obcy do wyboru (nauczany w grupach międzyklasowych):
|
|
1D 1 z rozszerzonym programem nauk społeczno- ekonomicznych |
Języki obce |
punkty za oceny z przedmiotów: |
|
drugi język obcy:
|
|
1D 2 z rozszerzonym programem nauk społeczno- ekonomicznych |
Języki obce |
punkty za oceny z przedmiotów: |
1. przedmiot rozszerzony: matematyka 2. przedmiot rozszerzony: geografia 3. przedmiot rozszerzony: j. angielski
|
drugi język obcy:
|
|
1F 1 z rozszerzonym programem nauk przyrodniczych |
Języki obce |
punkty za oceny z przedmiotów: |
|
drugi język obcy do wyboru (nauczany w grupach międzyklasowych):
|
|
1F 2 z rozszerzonym programem nauk przyrodniczych |
Języki obce |
punkty za oceny z przedmiotów: |
1. przedmiot rozszerzony: biologia 2. przedmiot rozszerzony: chemia 3. przedmiot rozszerzony: język angielski
|
drugi język obcy do wyboru (nauczany w grupach międzyklasowych):
|
|
UWAGI DOTYCZĄCE REKRUTACJI
w każdej klasie realizowane są trzy przedmioty rozszerzone – przyporządkowane są one do danej klasy.
6. W każdej klasie nauczany jest język angielski – tylko kontynuacja.
W klasach 1A, 1B, 1F1, 1F2 nauczanie drugiego języka obcego odbywa się w grupach międzyoddziałowych, z podziałem na stopnie zaawansowania. Kandydaci przydzielani są do grup na podstawie wyników testu poziomującego przeprowadzanego w pierwszym tygodniu roku szkolnego. Jedynie język hiszpański nauczany jest tylko jako kontynuacja. Kandydaci powinni wybierać ten język obcy, którego uczyli się w szkole podstawowej. W przypadku zbyt dużej liczby chętnych do nauki danego języka o przyjęciu do grupy będzie decydowało to, jakiego języka kandydat uczył się w szkole podstawowej oraz dodatkowo oceny na świadectwie z języka obcego.
W klasie 1D1 drugim językiem obcym jest język hiszpański (tylko kontynuacja), a w klasie 1D2 język niemiecki.
7. W trakcie rekrutacji organizowanej z wykorzystaniem elektronicznego systemu rekrutacji:
8. Niezłożenie w odpowiednim terminie któregokolwiek z wymaganych dokumentów określonych w § 2 spowoduje niedopuszczenie kandydata do postępowania rekrutacyjnego lub nieuwzględnienie uprawnień w procesie rekrutacyjnym.
§ 6
KRYTERIA REKRUTACJI
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
§ 7
ZASADY PRZYZNAWANIA PUNKTÓW
Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym wynosi 200.
100 – liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin ósmoklasisty
100 – liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oraz za inne osiągnięcia ucznia odnotowane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej
Punkty za egzamin ósmoklasisty |
max. 100 pkt. |
|
100% x 0,35 = 35 pkt |
|
100% x 0,35 = 35 pkt |
|
100% x 0,30 = 30 pkt |
|
|
Punkty za świadectwo |
max. 100 pkt. |
|
18 pkt |
|
18 pkt |
|
18 pkt |
|
18 pkt |
|
7 pkt |
|
3 pkt |
|
18 pkt |
Za oceny wyrażone w stopniu: celującym – przyznaje się 18 pkt bardzo dobrym – 17 pkt dobrym – 14 pkt dostatecznym – 8 pkt dopuszczającym – 2 pkt |
1) za uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
a) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim:
a) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
b) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
c) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty;
3) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
4) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim:
a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
b) dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
c) dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
d) tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
e) tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
f) tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;
5) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,
c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
2. W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach, z tym, że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
3. Aby kandydat otrzymał punkty za osiągnięcie, musi ono być wpisane na świadectwo ukończenia szkoły podstawowej. O wpisie osiągnięcia decyduje dyrektor szkoły podstawowej.
4. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, przelicza się na punkty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym za uzyskanie z:
1) języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
a) celującym – przyznaje się po 35 punktów,
b) bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
c) dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
d) dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
e) dopuszczającym – przyznaje się po 10 punktów;
2) wybranego języka obcego nowożytnego oceny wyrażonej w stopniu:
a) celującym – przyznaje się po 30 punktów,
b) bardzo dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
c) dobrym – przyznaje się po 20 punktów,
d) dostatecznym – przyznaje się po 10 punktów,
e) dopuszczającym – przyznaje się po 5 punktów
§ 9
KALENDARZ REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2022/2023
TERMINY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
TERMIN |
DZIAŁANIE |
od 16 maja (poniedziałek) do 20 czerwca (poniedziałek) do godz. 1500 |
Składanie wniosków, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
|
od 24 czerwca (piątek) do 13 lipca (środa) do godz. 1500 |
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana
przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół do których kandyduje.
|
20 lipca (środa)
|
Podanie do publicznej wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
|
od 21 lipca (czwartek) do 27 lipca (środa) do godz. 1500 |
Potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły. Składanie wymaganych dokumentów:
|
28 lipca (czwartek) do godz. 1400 |
Podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły. |
TERMINY POSTĘPOWANIA UZUPEŁNIAJĄCEGO
TERMIN |
DZIAŁANIE |
od 1 sierpnia (poniedziałek) do 3 sierpnia (środa) do godz. 1500
|
Składanie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami (podpisanymi przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna) potwierdzającymi spełnienie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
|
12 sierpnia (piątek)
|
Podanie do publicznej wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. |
od 16 sierpnia (wtorek) do 18 sierpnia (czwartek) do godz. 1500 |
Potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty. |
19 sierpnia (piątek) do godz. 1400
|
Podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły. |
§ 10
UWAGI KOŃCOWE
1. W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata. Komisja sporządza uzasadnienie w terminie do 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
2. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej, w terminie do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. W terminie do 3 dni od dnia złożenia odwołania dyrektor rozpatruje podanie. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
3. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu uczęszczania ucznia do XCIX LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zbigniewa Herberta.
4. Dane kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
Dodatkowe informacje:
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do szkoły oraz wymagane załączniki zgodnie z przepisami § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz.493 z późn. zm.) mogą być procedowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Uwaga! Komisja Rekrutacyjna nie przyjmuje interesantów w soboty i niedziele.