Sobota, 1 grudnia 2018 roku. Piękne, zabytkowe wnętrze, jakim jest Sala Kolumnowa Instytutu Historycznego UW, gościła tego dnia uczniów zrzeszonych w Klubach Debat Historycznych, działających w szkołach województwa mazowieckiego i ich opiekunów, a także przedstawicieli Muzeum im. Józefa Piłsudskiego w Sulejówku oraz dyrekcję IH UW. Uczniowie wzięli udział w Jesiennym Turnieju Debat Historycznych.

15 września ukonstytuował się w naszym Liceum Klub Debat Historycznych. W tym momencie rozpoczęły się przygotowania do Jesiennego Turnieju Debat Historycznych, który miał miejsce właśnie w IH UW. Wzięła w nim udział nasza dzielna drużyna. Temat przewodni brzmiał: Bić się, czy nie bić? (Piłsudski, czy Dmowski?), różne drogi do niepodległości. Do rywalizacji zakwalifikowano 12 zespołów szkolnych, a już na miejscu, drogą losowania, wyznaczono po dwa zespoły, debatujące jako propozycja lub opozycja, czyli argumentująca za lub przeciw podanej konkretnie tezie. Zakomunikowano to też jako wynik losowania.

Zawody składały się z trzech etapów. W pierwszym, nasza drużyna zmierzyła się z LO z Ostrołęki, w dwóch następnych rundach z późniejszymi zwycięzcami Turnieju, LO z Sulejówka i LO z Radomia. Całość oceniała komisja konkursowa, na widowni zasiedli obserwatorzy ze wszystkich szkół. XCIX Liceum godnie reprezentowali: Dagmara Cholewińska z klasy 3b, Radosław Laba 3b, Maciej Kwiatkowski 3c, Jakub Sobotka 1a, Wojciech Kamiński 1f; do uczestnictwa w rywalizacji przygotowywał się też Conrad Chitanta 3b - nie mógł być obecny z powodu choroby. Obserwatorem była Anastasiia Damoroz 1f. Brawo! A do zawodów w Turnieju Wiosennym, w kwietniu lub maju 2019 roku, na pewno też przystąpimy.
                                                                  debata (1280x960)

Odsłony: 591
Utworzono: piątek, 07, grudzień 2018 15:27

Nowe zasady dotyczące cookies. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Zawsze można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej szczegółów w polityce dotyczącej plików cookies.

Akceptuje pliki cookies na tej stronie.

Więcej o ciasteczkach